Training LVB-problematiek jeugdigen

1.500 (excl. BTW)

Beschrijving

In deze training gaan we nader in de doelgroep jeugdigen met LVB-problematiek. Je krijgt waardevolle inzichten in de werkwijze met deze doelgroep. We gaan onder andere in op adaptieve vaardigheden, de begeleidingsstijl en communicatietechnieken.


ALGEMENE INFORMATIE


  • Soort: incompany training
  • Voor wie: jeugdprofessionals, gedragswetenschappers, direct leidinggevenden, beleidsmakers.
  • Tijdsduur: 1 dagdeel
  • Totale prijs: 1500,- excl. BTW
  • Maximaal aantal deelnemers: 12 deelnemers
  • Staffelkorting: voor meerdere groepen kunt u een offerte op maat aanvragen
  • Accreditatiepunten beroepsorganisaties: SKJ in aanvraag
  • Certificaat: ja

LEERDOELEN


Kennis 


  • Wettelijke kaders en eisen: kennis over de relevante wettelijke kaders en eisen in relatie tot de doelgroep jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Basisbegrippen: kennis over de belangrijkste basisbegrippen in relatie tot de doelgroep jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Kenmerken en begeleiding van de doelgroep: kennis over de kenmerken van jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Verantwoordelijkheidsverdeling: kennis over de verantwoordelijkheidsverdeling op basis van de Norm Verantwoorde Werktoedeling in relatie tot de inzet van hulpverlening.
  • Samenwerking binnen de keten borgen: kennis over de betrokken ketenpartners in relatie tot LVB-problematiek en de wijze waarop de samenwerking bevorderd en geborgd kan worden.
  • Ouders betrekken bij de hulpverlening: kennis over de verschillende momenten waarop ouders betrokken worden, communicatietechnieken en omgaan met conflicten.
  • Sociaal netwerk betrekken: kennis over de wijze waarop het sociale netwerk betrokken kan worden, verbeterd of het opbouwen van een nieuw en gezond netwerk.

Vaardigheden

  • Hulpverleningsproces: binnen de fasering van het hulpverleningsproces, van aanmelding tot einde hulpverlening, de juiste stappen ondernemen in relatie tot jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Pedagogische basis: de pedagogische basis als uitgangspunt nemen en toepassen voor het verlenen van de hulpverlening in relatie tot tot jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Risico’s en escalatieniveaus: risico’s signaleren en escalatieniveaus herkennen in relatie tot tot jeugdigen met LVB-problematiek, zodat er gerichte interventies ingezet kunnen worden.
  • Modellen, methodieken, (gespreks-)technieken en instrumenten: toepassen van relevante interventies en instrumenten in relatie tot tot jeugdigen met LVB-problematiek.
  • Interventies: de inzet van evidence-based interventies in relatie tot tot jeugdigen met LVB-problematiek.

 


Attitude


  • De professionele beroepshouding: toepassen van kennis en de professionele houding, zodat er kwalitatief hoge en veilige hulpverlening geboden wordt.
  • De pedagogische grondhouding: toepassen van de pedagogische grondhouding ter ondersteuning van jeugdigen om zich optimaal te ontwikkelen.

top
© 2025 - Powered by CareSkillz
0