In deze e-learningmodule, training gaan we nader in op de basiseisen, het bevorderen van de zelfredzaamheid in relatie tot de stappen binnen het hulpverleningsproces en de wijze waarop het onderdeel uitmaakt van de pedagogische basis.


ALGEMENE INFORMATIE


  • Soort: e-learningmodule
  • Voor wie: jeugdprofessionals, gedragswetenschappers
  • Tijdsduur: 2 uur, 30 minuten toets
  • Totale prijs: € 20,- excl. BTW per deelnemer
  • Staffelkorting: voor meerdere deelnemers kunt u een offerte op maat aanvragen
  • Accreditatiepunten beroepsorganisaties: SKJ in aanvraag
  • Certificaat: ja

LEERDOELEN


Kennis 


  • Wettelijke kaders en eisen: kennis over de relevante wettelijke kaders en eisen in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.
  • Basisbegrippen: kennis over de belangrijkste basisbegrippen in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.
  • Samenwerking binnen de keten borgen: kennis over de betrokken ketenpartners in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid en de wijze waarop de samenwerking bevorderd en geborgd kan worden.
  • Ouders betrekken bij de hulpverlening: kennis over de verschillende momenten waarop ouders betrokken worden, communicatietechnieken en omgaan met conflicten.
  • Sociaal netwerk betrekken: kennis over de wijze waarop het sociale netwerk betrokken kan worden, verbeterd of het opbouwen van een nieuw en gezond netwerk.

Vaardigheden


  • Hulpverleningsproces: binnen de fasering van het hulpverleningsproces, van aanmelding tot einde hulpverlening, de juiste stappen ondernemen in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.
  • Pedagogische basis: de pedagogische basis als uitgangspunt nemen en toepassen voor het verlenen van de hulpverlening in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.
  • Risico’s en escalatieniveaus: risico’s signaleren en escalatieniveaus herkennen in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid, zodat er gerichte interventies ingezet kunnen worden.
  • Modellen, methodieken, (gespreks-)technieken en instrumenten: toepassen van relevante interventies en instrumenten in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.
  • Interventies: de inzet van evidence-based interventies in relatie tot het bevorderen van de zelfredzaamheid.

Attitude


  • De professionele beroepshouding: toepassen van kennis en de professionele houding, zodat er kwalitatief hoge en veilige hulpverlening geboden wordt.
  • De pedagogische grondhouding: toepassen van de pedagogische grondhouding ter ondersteuning van jeugdigen om zich optimaal te ontwikkelen.

 

Over de instructeur

Profielfoto

CareSkillz

CareSkillz heeft met zijn medewerkers jarenlange ervaring in de uitvoering van de hulpverlening en op het gebied van wettelijke kaders en kwaliteitseisen. Wij willen een bijdrage leveren aan de kwaliteit en veiligheid van de jeugdhulp.

Bekijk meer cursussen van CareSkillz →

Inhoud

Geen inhoud gevonden!
top
© 2025 - Powered by CareSkillz
0